دی اتیلن گلایکول
نوشته شده توسط : آهک هیدراته

 یک ترکیب آلی است که به عنوان ضدیخ در وسایل نقلیه و پیش ماده برای پلیمرها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در حالت خالص، مایعی بیرنگ، بی بو و سمی می باشد و مزه ای شیرین دارد.

 

اتیلن گلیکول با دی اتیلن گلیکول(دی ال اتر سنگینتر) یا با پلی اتیلن گلیکول(پلیمر پلی اتر غیرسمی) مخلوط نمی شود.

 

 

 

كاربرد مونو اتیلن گلایکول (MEG):

 

مونو اتیلن گلایکول در صنعت پلاستیک

 

مونو اتیلن گلایکول در تهیه رزین ها و فیبرهای پلیمری

 

مونو اتیلن گلایکول در تولید الیاف پلی استر، بطری‌های نوشیدنی و فیلم‌های بسته‌بندی

 

مونو اتیلن گلایکول در تولید جهانی این محصول به تولید ماده اولیه پلی‌استر پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)

 

كاربرد دی اتیلن گلایکول  :

 

دی اتیلن گلایکول بعنوان حـلال در صنعت نفت و گاز

 

دی اتیلن گلایکول برای آبزدایی ازگازهای طبیعی و دیگر گازها

 

 دی اتیلن گلایکول حدواسط در فرآیند تولید رزین‌های پلی‌استر غیر اشباع و پلی‌اورتان

 

دی اتیلن گلایکول به دلیل ویژگی های جذب آب، پایداری عالی در برابر حرارت و در برابر تجزیه شیمیایی، فشار بخار پایین و قیمت مناسب به عنوان رطوبت‌گیر گازهای طبیعی شناخته شده است.

 

اتیلن گلایکول ها به عنوان مشتقی از اتیلن با کاربرد گسترده در طیف الیاف مصنوعی، فیلم، ضد یخ، رزین پلیمر ضد اشباع، مواد منفجره، فیبر، کاغذ، چرم، پوشش های حفاظتی، جوهر چاپ و صنایع نساجی کاربرد دارند.

تری اتیلن گلایکول چیست؟

تری اتیلن گلایکول (TEG): 
تری اتیلن گلایکول یک ترکیب آلی از خانواده الکل‌های دو عاملی یا دی ال است و به عنوان پلاستی سایزر وینیل مصرف می‌شود. تری اتیلن گلایکول دارای سمیت بالا است. همچنین این ماده در وسایل آنتی میکروبی نیز استفاده می‌شود. گلایکول به عنوان ماده نمگیر گاز طبیعی و در سیستم تهویه مطبوع بکار گرفته می‌شود. 
در صنعت تری اتیلن گلایکول به همراه دی - تترا و منو اتیلن گلایکول در واکنش اکسیداسیون اتیلن در دمای بالا و در حضور کاتالیزر اکسید نقره حاصل می‌شود. 
تری اتیلن گلایکول دارای سمیت بالا است. این ماده در زمان سوختن تولید بخارات سمی می‌کند. خوردن اتیلن گلایکول روی اعصاب مرکزی اثر گذاشته و سبب گیجی می‌شود.

کاربرد تری اتیلن گلایکول

کاربرد تری اتیلن گلایکول (TEG): 
تری اتیلن گلایکول بیشتر به عنوان جاذب در صنعت نفت و گاز استفاده می‌شود. 
تری اتیلن گلایکول همچنین بعنوان جاذب رطوبت، در صنعت نساجی، صنعت کاشی و صنعت سیمان کاربرد دارد

کاربرد دی اتیلن گلایکول (DEG)

کاربرد دی اتیلن گلایکول (DEG): 
در صنعت نفت و گاز، برای آبزدایی از گازهای طبیعی و دیگر گاز‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین دی اتیلن گلیکول معمولا بعنوان حـلال مورد استفـاده قرار می‌گیرد. 
دی اتیلن گلایکول برای تولید رزین‌های پلی استر، نرم کننده‌ها، حلال نیترو سلولز، پلی یورتان، تولید تری اتیلن گلایکول نیز استفاده می‌شود.

دی اتیلن گلایکول (DEG) چیست؟

دی اتیلن گلایکول (DEG): 
دی اتیلن گلیکول، مایعی است بیرنگ، نمگیر، ویسکوز، سمی، بی‌بو و امتزاج پذیر در آب، الکل، ا‌تر، استون و اتیلن گلیکول. دی اتیلن گلیکول معمولا بعنوان حـلال مورد استفـاده قرار می‌گیرد. دی اتیلن گلایکول در گرمای زیاد، می‌سوزد و در اثـــر ســوختــن، مونوکسید کربن و دی اکسید کربن آزاد می‌کند. 
دی اتیلن گلایکول دارای سمیت بالا است. این ماده در زمان سوختن تولید بخارات سمی می‌کند. خوردن اتیلن گلایکول روی اعصاب مرکزی اثر گذاشته و سبب گیجی می‌شود.

کاربرد مونو اتیلن گلایکول (MEG)

کاربرد مونو اتیلن گلایکول (MEG): 
مهم‌ترین کاربرد مونو اتیلن گلایکول (MEG) تولید ضد یخ است. 
مونو اتیلن گلایکول در صنعت پلاستیک، یک پیش ماده مهم برای رزین‌ها و فیبرهای پلیمری می‌باشد. همچنین، پلی اتیلن ترفتالات مورد استفاده برای بطری‌های پلاستیکی نوشیدنی‌های غیر الکلی، از اتیلن گلیکول تهیه می‌شود. مونو اتیلن گلایکول همچنین در پلی استر، حلال، جاذب رطوبت و صنایع نساجی کاربرد دارد.

مونو اتیلن گلایکول چیست؟

مونو اتیلن گلایکول (MEG) 

 

مونو اتیلن گلایکول (MEG) یک ترکیب آلی است که به عنوان ضدیخ در وسایل نقلیه و پیش ماده برای پلیمر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالت خالص، مایعی بیرنگ، بی‌بو و سمی می‌باشد و مزه‌ای شیرین دارد. اتیلن گلیکول با دی اتیلن گلیکول (دی ال ا‌تر سنگین‌تر) یا با پلی اتیلن گلیکول (پلیمر پلی ا‌تر غیرسمی) مخلوط نمی‌شود.

مونو اتیلن گلایکول یک ترکیب آلی است که به عنوان ضدیخ در وسایل نقلیه و پیش ماده برای پلیمرها مورد استفاده قرار می گیرد. مونو اتیلن گلایکول در حالت خالص، مایعی بیرنگ، بی بو و سمی می باشد و مزه ای شیرین دارد.

كاربرد مونو اتیلن گلایکول (MEG)

مونو اتیلن گلایکول در صنعت پلاستیک

مونو اتیلن گلایکول در تهیه رزین ها و فیبرهای پلیمری

مونو اتیلن گلایکول در تولید الیاف پلی استر، بطری‌های نوشیدنی و فیلم‌های بسته‌بندی

مونو اتیلن گلایکول در تولید جهانی این محصول به تولید ماده اولیه پلی‌استر پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)

دی اتیلن گلایکول، مایعی است بیرنگ، نمگیر، ویسکوز،سمی، بی بو و امتزاج پذیر در آب، الکل، اتر، استون و اتیلن گلیکول.

كاربرد دی اتیلن گلایکول (DEG)

دی اتیلن گلایکول بعنوان حـلال در صنعت نفت و گاز

دی اتیلن گلایکول برای آبزدایی از گازهای طبیعی و دیگر گازها

دی اتیلن گلایکول حد واسط در فرآیند تولید رزین‌های پلی‌استر غیر اشباع و پلی‌اورتان

دی اتیلن گلایکول به دلیل ویژگی های جذب آب، پایداری عالی در برابر حرارت و در برابر تجزیه شیمیایی، فشار بخار پایین و قیمت مناسب به عنوان رطوبت‌گیر گازهای طبیعی شناخته شده است.

اتیلن گلایکول ها به عنوان مشتقی از اتیلن با کاربرد گسترده در طیف الیاف مصنوعی، فیلم، ضد یخ، رزین پلیمر ضد اشباع، مواد منفجره، فیبر، کاغذ، چرم، پوشش های حفاظتی، جوهر چاپ و صنایع نساجی کاربرد دارند.

تری اتیلن گلایکول با نام های TEG یا Triglycol نیز شناخته می شود. تری اتیلن  گلایکول دارای سه گروه اتیلنی است که بوسیله اتم اکسیژن به یکدیگر متصل شدهاند. تری اتیلن گلایکول مانند سایر الکل های دو عاملی دارای دو گروه عاملی OH- است. این ماده بی رنگ ، بی بو و مایعی ویسکوز است. فرمول شیمیایی آن HO((CH2CH2)O)3H است و به عنوان پلاستیسایزر وینیل مصرف می شود. همچنین  این ماده در وسایل آنتی میکروبی نیز استفاده می شود. گلایکول به عنوان ماده نمگیر گاز طبیعی و در سیستم تهویه مطبوع بکار گرفته می شود.

 

 

در صنعت تری اتیلن گلایکول به همراه دی - تترا و منو اتیلن گلایکول در واکنش اکسید

 

 

اتیلن (EO) با آب در دمای بالا تولید می‌شود و نیازی به کاتالیست ندارد. اکسید اتیلن 

است که از واکنش اتیلن و اکسیژن با کاتالیست اکسید نقره تولید میشود.

 

کاربرد تری اتیلن گلایکول

در صنایع نفت و گاز

در صنایع نساجی

در صنایع کاشی

در صنایع سیمان

در جاذب رطوبت

تری اتیلن گلایکول با نام های TEG یا Triglycol نیز شناخته می شود. تری اتیلن گلایکول دارای سه گروه اتیلنی است که بوسیله اتم اکسیژن به یکدیگر متصل شده اند. تری اتیلن گلایکول مانند سایر الکل های دو عاملی دارای دو گروه عاملی OH- است. این ماده بی رنگ ، بی بو و مایعی ویسکوز است. فرمول شیمیایی آن HO((CH2CH2)O)3H است و به عنوان پلاستیسایزر وینیل مصرف می شود. همچنین این ماده در وسایل آنتی میکروبی نیز استفاده می شود. گلایکول به عنوان ماده نمگیر گاز طبیعی و در سیستم تهویه مطبوع بکار گرفته می شود.

در صنعت تری اتیلن گلایکول به همراه دی - تترا و منو اتیلن گلایکول در واکنش اکسید اتیلن (EO) با آب در دمای بالا تولید می‌شود و نیازی به کاتالیست ندارد. اکسید اتیلن است که از واکنش اتیلن و اکسیژن با کاتالیست اکسید نقره تولید میشود.

 

کاربرد تری اتیلن گلایکول :

صنعت نفت و گاز

جاذب رطوبت

نساجی 

کاشی 

سیمان

دی اتیلن گلایکول | DEG

 


نام صنعتی : دی اتیلن گلایکول | DEG

فرمول شیمیایی : C4H10O3

درجه خلوص : %99.8

نام های دیگر : Di Ethylene Glycol

بسته بندی : تانکر 25 تنی و بشکه ای

توضیحات

دی اتیلن گلایکول | DEG

نام صنعتی :دی اتیلن گلایکول | DEG

فرمول شیمیایی : C4H10O3

دی اتیلن گلایکول چیست؟

DEG ترکیبی آلی، شفاف، نمگیر و بی بو است. این ماده با آب و حلال های آلی امتزاج پذیر است. دی اتیلن گلایکول دارای دو گروه اتیلن است که بوسیله یک اتم اکسیژن به یکدیگر متصل شده اند. دی اتیلن مانند سایر الکل های دو عاملی دارای دو گروه عاملی OH- است. اتیلن گلایکول را با نام های diethylene glycol ethylene diglycol diglycol 2،۲-oxybisethanol 3-oxa-1،۵-pentanediol dihydroxy diethyl ether نیز می شناسند.

خواص شیمیایی دی اتیلن گلایکول :

مایع روغنی روشن

خطر بهداشتی دی اتیلن گلایکول :

خوردن مقادیر زیادی ممکن سبب است انحطاط کلیه و کبد و باعث مرگ شود. مایع ممکن است باعث تحریک جزیی پوست شود.

خطر آتش سوزی :

دی اتیلن گلایکول قابل احتراق می باشد .

موارد مصرف دی اتیلن گلایکول:

رزین های پلی استر، نرم کننده ها، حلال نیترو سلولز، پلی یورتان، تولید TEG

فروش دی اتیلن گلایکول

کیمیا پارس شایانکار آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های خریداران به‌صورت آنلاین و شبانه‌روزی از طریق وب‌سایت خود ، دی اتیلن گلایکول مورد نیاز صنایع مختلف را بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

قیمت دی اتیلن گلایکول

قیمت دی اتیلن گلایکول کیمیا پارس شایانکار پیوسته و همیشه پائین ترین قیمت است و می‌توانید ضمن استعلام قیمت، با قیمت سولفات مس سایر اشخاص حقیقی و حقوق دیگر مقایسه نمائید.

خرید دی اتیلن گلایکول

کیمیا پارس شایانکار افتخار دارد ه اعلام نماید که توانایی تأمین به‌موقع دی اتیلن گلایکول شرکت‌های معتبر کشور و تحویل در محل درخواستی آنان را دارد.

جهت درخواست خرید دی اتیلن گلایکول ، از طریق لینک ثبت سفارش بالای صفحه اقدام فرمائید

دسته: مواد شیمیایی

برچسب: Antifreeze, Chemical solvents, DEG, Emulsifiers, Glass- and cement-grinding aids, Glass-grinding aids, glue,Hygroscopicity, Lubricant, MEG, Printing ink, Pulp and paper, Rubber and Plastic, TEG, آمونیوم پرسولفات کیمیا پارس شایانکار, انواع گلایکول ها, تری اتیلن گلایکول, تولید تری اتیلن گلایگول, تولید دی اتیلن گلایگول, تولید گلایکول ها, تولید مونو اتیلن گلایگول, چسب سازی, حلالهای شیمیایی, خریدار تری اتیلن گلایگول, خریدار دی اتیلن گلایگول, خریدار گلایکول, خریدار گلایکول ها, خریدار مونو اتیلن گلایگول, دی اتیلن گلایکول, صادرات گلایکول, ضد یخ, فروش گلایکول, فروشنده تری اتیلن گلایگول, فروشنده دی اتیلن گلایگول, فروشنده گلایکول, فروشنده گلایکول ها, فروشنده مونو اتیلن گلایگول, قیمت تری اتیلن گلایگول,قیمت دی اتیلن گلایگول, قیمت گلایگول, قیمت مونو اتیلن گلایگول, کارخانه گلایکول, کارخانه گلایکول ها, کاغذ سازی, گلایکول, گلایکول ها, مواد اولیه شیمیایی, مواد شیمیایی, مونو اتیلن گلایکول

 

مشخصات محصول دی اتیلن گلیکول

اتیلن گلایکول (Ethylene glycol) :

اتیلن گلایکول یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاپ کم 174 است.

طرز ساخت :

اتیلن گلایکول از اتیلن و به وسیله اتیلن اکساید ساخته می شود. از واکنش اتیلن اکساید با آب بر طبق فرمول زیر گلیکول بدست می آید :

C2H4O + H2O  C2H4 (OH)2

 

موارد استفاده گلایکول ها

1. خنک سازی : در حال حاضر بیشترین مصرف اتیلن گلایکول به منظور تولید سیال خنک کننده موتور است. از اتیلن گلایکول به عنوان ضدیخ در خودرو و ماشین آلات استفاده می شود. در سیستم خنک کنندگی خودروها مایع اتیلن گلایکول عمل اساسی مقابله با یخ زدگی را ایفا می کند ولی به علت خورنده بودن این ماده به آن بازدارنده های ضد خوردگی اضافه می کنند تا از زنگ زدگی جلوگیری شود. 50 درصد اتیل گلایکول و 50 درصد آب مقاومت یخ زدگی را تقریبا به منهای 40- درجه سانتیگراد می رساند، همزمان نقطه جوش به 108 درجه سانتی گراد می شود. با این نقطه جوش 108 درجه سانتی گراد و فشار موجود در سیستم خنک کنندگی خودرو، عملا نقطه جوش به 120 درجه سانتی گراد می رسد، با نقطه جوش بالاتر عمل کارکرد موتور بهتر خواهد بود. اتیلن گلیکول خالص در منهای 11- درجه یخ می زند حال آنکه از مخلوط آب با اتیلن گلایکول نقطه انجماد پایین تری بدست می آید. مخلوطی از 50 درصد اتیلن گلایکول و 50 درصد آن نقطه انجماد را تقریبا به منهای 40- درجه سانتی گراد می رساند.

کاهش اشتعال پذیری : به دلیل قابلیت اشتعال پایین در هواپیما استفاده می شود.

گلایکول ها انواع مختلف دارند که عبارتند از :

1. مونو اتیلن گلایکول (MEG)

2. دی اتیلن گلایکول (DEG)

3. تری اتیلن گلایکول (TEG)

مونو اتیلن گلایکول (Monoethylene Glycol) :

مونو اتیلن گلایکول یک ترکیب آلی است که به عنوان ضد یخ در وسایل نقلیه و پیش ماده برای پلیمرها مورد استفاده قرار می گیرد. مونو اتیلن گلایکول در حالت خالص، مایعی بی رنگ ، بی بو و سمی می باشد و مزه ای شیرین دارد.

 

کاربرد مونو اتیلن گلایکول

1. مونو اتیلن گلایکول در صنعت پلاستیک.

2. مونو اتیلن گلایکول در تهیه رزین ها و فیبرهای پلیمری.

3. مونو اتیلن گلایکول در تولید الیاف پلی استر، بطری های نوشیدنی و فیلم های بسته بندی.

4. مونو اتیلن گلایکول در تولید جهانی این محصول به تولید ماده اولیه پلی استر پلی اتیلن ترفتالات (PET).

نوع بسته بندی : مونو اتیلن گلایکول به صورت فله و بشکه های 230 کیلوگرمی پلمپ و گالن 20 لیتری موجود می باشد.

دی اتیلن گلایکول (Diethylene glycol) :

نام ماده : 2- هیدروکسی اتوکسی اتان دی ال

نام تجاری : دی اتیلن گلایکول

سایر اسامی : اتر (2- هیدروکسی اتیل)، دی گلایکول، گلایکول اتر.

دی اتیلن گلایکول ترکیبی آلی ، شفاف ، نمگیر و بی بو است. این ماده با آب و حلال های آلی امتزاج پذیر است. دی اتیلن گلایکول دارای دو گروه اتیلن است که بوسیله یک اتم اکسیژن به یکدیگر متصل شده اند. دی اتیلن گلیکول مانند سایر الکل

های دو عاملی –OH است. اتیلن گلایکول را با نام های Diethylene glycol 5-pentanediol dithydroxy diethyl ether، 2-oxybisethanol 3-oxa-1، ethylene diglycol 2.

کاربرد دی اتیلن گلایکول :

1. رزین های پلی استر

2. نرم کننده ها

3. حلال نیتروسلولز

4. پلی یورتان

5. تولید TEG.

 

نوع بسته بندی

دی اتیلن گلایکول به صورت فله و بشکه های 230 کیلوگرمی پلمپ و گالن 20 لیتری موجود می باشد.

تری اتیلن گلایکول (Triethylene glycol) :

تری اتیلن گلایکول یک ترکیب آلی از خانواده الکل های دو عاملی یا دی ال است و به عنوان پلاستی سایزر وینیل مصرف می شود. تری اتیلن گلایکولدارای سمیت بالایی است. همچنین این ماده در وسایل آنتی میکروبی نیز استفاده می شود. گلایکول به عنوان ماده نمگیر گاز طبیعی و در سیستم تهویه مطبوع به کار گرفته می شود.

روش تولید : در صنعت تری اتیلن گلایکول به همراه دی – تترا و منو اتیلن گلایکول در واکنش اکسیداسیون اتیلن در دمای بالا و در حضور کاتالیزور اکسید نقره حاصل می شود.

کاربرد تری اتیلن گلایکول :

1. صنعت نفت و گاز ، جاذب رطوبت ، نساجی ، کاشی و سیمان.

دی اتیلن گلایکول(DEG)

 

  کشور تولید کننده: ایران (پتروشیمی شازند اراک) 

  بسته بندی: بشکه 230 کیلویی

  درصد خلوص: 99% 

دی اتیلن گلایکول چیست ؟

دی اتیلن گلایکول ترکیب شیمیایی آلی است که با فرمول شیمیایی CH2OHCH2OCH2CH2OH دی اتیلن گلایکول در شرایط عادی بوی مشخصی ندارد ولی در غلظت بالای بخارات آن ممکن است بوی شیرینی ملایمی داشته باشند. دی اتیلن گلایکول در حلال های آبی  و در بسیاری از حلال های آلی کاملا محلول است گروه هیدروکسی موجود در ترکیب  شیمیایی دی اتیلن گلایکول تحت واکنش های شیمیایی قرار می گیرد وبنابراین امکان تولید انواعی از مشتقات دی اتیلن گلایکول  فراهم می شود . هیدروکیسیل ها می تواند به آلدهیدها، آلکیل هالید ها، آمین ها، آزید ها ، کربوکسیلیک اسیدها، اترها،.....تبدیل شوند. دی اتیلن گلایکول به این دلیل که جرم مولکولی بیشتری  نسبت به اتیلن گلایکول دارد نسبت به آن فراریت کمتری دارد دی اتیلن گلایکول می تواند با سولفوریک اسید و نیتریک اسید ، اکسیژن ، هیدروژن پراکسید ، پر کلریک اسید و اسید های قوی دیگر واکنش دهد.

شکل و ساختار شیمیایی دی اتیلن گلیکول:

تولید دی اتیلن گلایکول 

این ماده از هیدرولیز جزئی اتیلن اکساید حاصل می شود، هم چنین این ماده همراه با مونواتیلن گلایکول و تری اتیلن گلایکول تولید می شود

کاربرد دی اتیلن گلایکول 

در موارد گوناگونی استفاده می شود و فقط در گرید های با خلوص بالا در دسترس است. 

دی اتیلن گلایکول در تولید رزین های پلی استر غیر اشباع و همچنین روان کننده ها مورد استفاده قرار میگیرد.

این ماده به عنوان حلال رزین، رنگ، روغن و سایر ترکیبات آلی نیز کاربرد دارد.

این ماده جاذب رطوبت توتون و تنباکو، چوب پنبه و جوهر رنگ و چسب است.

این ماده جزئی از روغن ترمز نیز می باشد.

در لوازم بهداشتی(کرم، لوسیون و دئودورانت ها)، نیز این ماده وجود دارد.

 

خطر سلامت و ایمنی استفاده از دی اتیلن گلایکول:

در شرایط عادی استفاده از اتیلن گلایکول ها، این مواد سبب سوزش پوست ، چشم ها یا دستگاه تنفس نمی شوند ولی با این حال دراستفاده از بخارات غلیظ دی اتیلن گلایکول ،استنشاق این ماده ممکن است باعث احساس سوزش ملایم در بینی ،گلو و ریه ها شود.

خوردن مقدار زیادی از دی اتیلن گلیکول  و یا تماس طولانی مدت یا مکرر با این ماده ممکن است به کلیه آسیب برساند.

موارد مصرفی دی اتیلن گلایکول(DEG)

فروش دی اتیلن گلایکول:

کاربرد: بعنوان حـلال در صنعت نفت و گاز برای آبزدایی از گازهای طبیعی و دیگر گازها حد واسط در فرآیند تولید رزین‌های پلی‌استر غیر اشباع و پلی‌اورتان به دلیل ویژگی های جذب آب، پایداری عالی در برابر حرارت و در برابر تجزیه شیمیایی، فشار بخار پایین و قیمت مناسب به عنوان رطوبت‌گیر گازهای طبیعی شناخته شده است. اتیلن گلایکول ها به عنوان مشتقی از اتیلن با کاربرد گسترده در طیف الیاف مصنوعی، فیلم، ضد یخ، رزین پلیمر ضد اشباع، مواد منفجره، فیبر، کاغذ، چرم، پوشش های حفاظتی، جوهر چاپ و صنایع نساجی کاربرد دارند.





:: برچسب‌ها: دی اتیلن گلایکول ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: